шаблон магазина joomla 3
Здесь бесплатные шаблоны Joomla 3.
Новые Joomla 3 шаблоны.

(050) 080-86-25; (068) 234-57-58

21
січня 2016

Англійська мова для дітей - турбота про майбутнє

Зараз добре знання англійської мови є свідченням вченості і запорукою успішності людини. Дуже часто базова або розмовна англійська - ця обов'язкова умова при вступі в престижний учбовий заклад або при здобутті профільної вакансії. Для більшості іноземних громадян,  уродженців різних країн, англійська мова - одна з шести офіційних робочих мов ООН, є другим або третім. Відкриті кордони і можливість подорожувати по країнах і континентах стало для наших співвітчизників очевидним підтвердженням актуальності мови, яку розуміють практично у будь-якій точці земної кулі.

Значущість і статус найбільш поширеної мови - універсального засобу комунікації у всьому світі і в глобальній мережі Інтернет зокрема, високий - це факт. Також не викликає сумнівів, що англійський для дітей - це насущна необхідність, запорука майбутньої професійної затребуваності, кар'єрного зростання людини. Проте найчастіше дискусії батьків і фахівців ведуться навколо питання про те, коли ж починати навчання дітей?

З якого віку починати навчання англійській мові?

Прибічники раннього навчання вважають, що англійська мова для дітей має бути присутньою в їх житті чи не з перших днів. Друга група батьків упевнені, що іноземну мову слід учити виключно в природному середовищі, тому докладають усіх зусиль для забезпечення дитині відповідних умов : часті поїздки, тимчасове проживання в іноземній державі або відкладають зайняття на невизначений час. Деякі батьки переконані в тому, що заняття з вивчення англійської мови слід починати лише тоді, коли дитина підросте, виявить цікавість або самостійно зрозуміє  актуальність знань.

У більшості випадків будь-яка позиція батьків обумовлена не лише внутрішніми переконаннями або домаганнями, а також життєвою ситуацією і обставинами, що визначають необхідність, цілі, рівень і терміни засвоєння мови. Фахівці переконані в тому, що починати навчання англійської мови  можна у будь-якому віці, головне робити це правильно, з урахуванням зовнішніх чинників і індивідуальних особливостей дитини. Для підвищення результативності навчання кожен окремий випадок слід розглядати окремо, іноді для конкретної дитини може знадобитися складання індивідуальної програми.

На думку професійних педагогів, які викладають англійську мову для дітей на курсах і в школах, знайомство і навчання іноземній мові бажано розпочинати з 3-5 років. У цьому віці діти виявляють живу цікавість до усього нового і незвичного, тим більше що у них вже сформувалося лінгвістичне сприйняття і адекватне уявлення про те, що оточує. Діти засвоїли основні поняття, володіють необхідним словниковим запасом, тому з легкістю можуть сприйняти і запам'ятати альтернативні назви на англійській без додаткового пояснення значення слова або поняття.

Пам'ять і мислення у дітей середнього дошкільного віку активно розвивається, завдяки чому учитель за допомогою спеціальної техніки і методик вже може упродовж деякого часу концентрувати і утримувати їх увагу на предметі. Наочно-образне мислення дошкільнят обумовлює їх залучення в процес. Задіявши фантазію і уяву можна добитися значних успіхів в засвоєнні дошкільнятком іноземної мови. Важливою умовою є здатність п'ятирічок до примітивних проявів дисципліни і самоконтролю, що йде на користь при організації оптимальних умов для засвоєння нових знань.

Переваги навчання дошкільнят англійській мові

Практична користь від знання англійської очевидна, тим більше, що, на думку експертів, будь-яка людина, вже знаючи одну-дві мови, без зайвих зусиль може засвоїти необмежену кількість іноземного говору. Психологи і педагоги доброзичливо вітають англійську мову для дітей дошкільного віку, як один із способів розвитку пізнавальних психічних процесів : мислення, пам'яті, уваги, мови. Усі ці процеси, що визначають інтелектуальні характеристики людини, тренуються в процесі сприйняття і засвоєння нового матеріалу.

Уміння запам'ятовувати слова або поняття, що не мають звичних смислових асоціацій і прив'язок, - це хороші вправи для пам'яті. Запам'ятовуючи незнайомі слова, дитина будує нові асоціативні ряди, не лише розширює варіативний ряд - вчиться дивитися на питання інакше, а відповідно і вирішувати його різними способами. Така гнучкість мислення є дієвою, застосовною практично в усіх областях і вже точно згодиться дитині, яка незабаром змінить статус дошкільнятка на учня загальноосвітньої школи.

Практична користь колективного зайняття англійської мови  також відчутна в процесі адаптації дитини до навчання в школі. Уміння дитини диференціювати інформацію і мислити на двох мовах сприяє пластичності психіки, умінню адаптуватися і знаходити спільну мову в колективі не лише на вербальному, а і на поведінковому рівні.

Як зацікавити дитину навчанням англійської?

Упевнене володіння англійською дарує масу переваг : свободу спілкування, можливість читати літературу і дивитися фільми в оригіналі, знайомитися з етнічними і культурними традиціями різних народів світу. Але це в майбутньому, а перші кроки з освоєння англійської краще всього розпочинати з простих коротких за тривалістю заходів. Батьки можуть своєму однорічному малюкові співати мелодійні пісеньки, читати маленькі вірші і казки на англійській мові. Слід врахувати, що емоційний зв'язок між однорічною дитиною і близькими людьми досить сильний, малюк на підсвідомому рівні вбирає мелодику мови, тому батьки мають бути упевнені в тому, що вони правильно інтонують і вимовляють слова.

Якщо дорослі члени сім'ї володіють англійською, вони можуть самостійно займатися з малюком, поступово і ненав'язливо розвиваючи його інтерес до зайняття. Англійська для дітей спочатку має бути захоплюючим і приємним проведенням часу, усі нові знання і навички дитина повинна придбавати в ігровій формі. Мамам і татам необхідно знати, що навчання увінчається успіхом лише у тому випадку, якщо дитина буде позитивно налагоджена. Нав'язування і примус 3-х річної дитини може привести до бунту, викличе негативні емоції, які можуть послужити бар'єром для освоєння іноземної мови.

Гра - це основний вид діяльності дошкільнят, чим вона дитині цікавіше, тим довше він в неї грає. Батьки можуть урізноманітнити улюблену гру малюка, вносячи в неї деякі нові елементи. Тут підійдуть забави і розваги, в які дитина грала, коли вчилася говорити і заучував перші вірші. Дитині простіше буде запам'ятати слова-позначення на англійській, наприклад, показувати носик, очки, щічки так, як він робив це, промовляючи слова на рідній мові. Англійська мова для дітей стане ближча і зрозуміліша, якщо називати предмети, що оточують його в побуті : іграшки, предмети одягу або інтер'єру, продукти і блюда.

Не варто забувати про наочно-образне мислення дітей. Під час зайняття англійською слід активно використати барвисті ілюстрації і інші види демонстраційного дидактичного матеріалу. Іграшки мають бути цікаві, сюжетні, спонукаючі до гри, добре, якщо це будуть улюблені персонажі казок або мультфільмів. Також ефективне використання одного і того ж відеоряду з озвучуванням на рідній і англійській мовах.

На думку фахівців, існує дещо принципово важливі моменти, яких батьки повинні дотримуватися в процесі навчання. Передусім, це природність. Інтерактивні методи і правильно організовані заходи забезпечать легкість, відсутність навантажень і негативу. Другий принцип - це послідовність: від простого до складного. Ну і звичайно, терпіння і наполегливість. Якщо дитина раптом негативно сприйняла конкретну методику, необхідно зробити перерву, а потім спробувати застосувати інший метод, який більше зацікавить дошкільнятка.